Inspecţia tehnică periodică pe care o trec deţinătorii de automobile din Republica Moldova va fi mult mai complexă, dar şi mai strictă. Acest lucru se va întâmpla doar după ce autorităţile vor adopta un nou Regulament cu privire la inspecția tehnică periodică, ajustat prin cerinţele impuse de unele prevederi ale Acordului de Asociere.
În urma acestui regulament vor fi verificate cantitatea noxelor emise de automobile, astfel mașinile cu filtrele DPF scoase nu vor mai putea trece revizia tehnică până automobilele nu vor fi readuse la normal, în timp ce cele care poluează foarte mult mediul înconjurător vor fi scoase din exploatare, scrie Autoblog, citat de Radiochișinău.md.
Acest Regulament nou urmăreşte şi menţinerea emisiilor la un nivel scăzut pe toată durata de viaţă a vehiculului, prin inspecţii periodice ale emisiilor de gaze de eşapament. Staţiile de testare tehnică vor putea emite acte necesare pentru asigurarea retragerii din circulaţie a vehiculelor cu potenţial mare de poluare, până la aducerea lor la un stadiu de întreţinere corespunzător.
De asemenea, se prevede ca perioada reviziei tehnice pentru proprietarii de autovehicule care nu au mai mult de opt locuri să fie extinsă. Dacă maşina este una nouă, prima inspecţie tehnică urmează să fie făcută la patru ani de la prima folosire. Ulterior, o dată la doi ani, cu un an mai mult decât este reglementat în prezent.
Noul Regulament urmează să intre în vigoare după ce va fi publicat în Monitorul Oficial, dar nu înainte de a fi aprobat de către Guvern.
Amintim că pentru proprietarii de maşini cu plăcuţe de înmatriculare de tip nou vor fi puse la dispoziţie două ecusoane care se vor aplica nemijlocit pe plăcuţă. În celelalte cazuri (deţinătorii de plăci de înmatriculare vechi) un ecuson se va fixa în partea dreaptă de jos a parbrizului din față.
Cmentariile sunt închise