Producătorii de băuturi alcoolice vor avea mai multe interdicții pentru promovarea acestor produse. Mai exact, se va interzice orice formă de publicitate a producției alcoolice prin intermediul surselor TV și radio, presei scrise, rețelelor de internet, telefonice, telegrafice, serviciilor cinematografice și video, în interiorul sau pe mijloacele de transport public sau pe trimiterile poștale. Mai multe modificări la Legea cu privire la publicitate au fost propuse de Ministerul Sănătății și vor fi examinate de către Guvern.
Potrivit documentului, deși se modifică articolul 19 alin. (1) și se introduce interdicția totală, legea va fi completată și cu unele prevederi care vor reprezenta excepții, scrie bizlaw.md. La radio și TV publicitatea va putea fi plasată între orele 22.00 și 07.00. La fel, publicitatea va fi permisă în zonele unde autoritățile publice vor organiza sărbători tradiționale și evenimente specializate în domeniul fabricării și circulației producției alcoolice, în magazinele specializate, la sediile agenților economici care produc și importă băuturi alcoolice și la 200 de metri de școli, spitale, biserici, șantiere și unități militare.
Documentul mai prevede că agenții economici vor putea să promoveze băuturile alcoolice pe biletele de avion, pe paginile oficiale de internet și prin folosirea mărcii comerciale plasată pe materiale promoționale destinate a fi distribuite exclusiv producătorilor, importatorilor și comercianților de producție alcoolică.
În prezent, legea spune că publicitatea produselor alcoolice nu este permisă să fie difuzată între orele 07.00 și 22.00. Prevederea este doar pentru TV. La fel, nu se permite publicitatea pe copertele revistelor și ziarelor. Interdicție există și pentru raza de 100 de metri de la instituțiile de învățământ și cele medicale.
Amintim că, recent, Guvernul a dat aviz pozitiv unui proiect de modificare a Codului contravențional, prin care s-a propus ca vânzarea băuturilor alcoolice să fie interzisă pentru tinerii de până la 21 de ani.
Cmentariile sunt închise