Numărul reclamațiilor parvenite la Agenția pentru Protecția Consumatorilor crește în fiecare an. Doar pe parcursul anului 2016, agenția a înregistrat aproape 1200 de reclamații, dintre care 30 la sută au fost examinate de către Direcția pentru protecția consumatorilor din Bălți.
Potrivit inspectorului Tatiana Guțu, majoritatea plângerilor sunt cu referire la calitatea produselor sau a informației solicitate de către consumator.
„În mare parte aceste petiții se referă la lezarea drepturilor și intereselor economice a consumatorilor. Este vorba despre procurarea unor produse alimentare cu termenul expirat, fără prezentarea informației în limba de stat, inclusiv și informația verbală”.
Cât despre cei care nu obișnuiesc să ia bonul de casă, Tatiana Guțu spune că fac o mare greșeală. Aceasta este una dintre cele mai importante dovezi în cazul unei încălcări.
„În informația afișată pentru consumator, se spune că examinarea petițiilor sau reclamațiilor, se efectuiază în baza bonului de casă sau a unui alt document care ar confirmă prestarea serviciului sau procurarea unui produs”.
Tatiana Guțu spune că pe lângă petițiile parvenite direct la agenție, există și sesizări de la Inspectoratul de Poliție. Acest lucru se întâmplă din cauza că încă nu toți consumatorii știu unde să apeleze.
Bălțenii recunosc că cel mai frecvent se confruntă cu comercializarea produselor expirate.
„Am cumpărat produse cu termenul expirat. Din cauza unui iaurt, copilul meu a ajuns la spital”.
„Știu că este Agenția pentru Protecția Consumatorului. Acolo trebuie să ne adresăm, dar de obicei eu mă uit la termenul de valabilitate”.
„S-a întâmplat ca de câteva ori să cumpăr produse expirate, dar de fiecare dată le duceam înapoi, unde mi se întorceau banii sau îmi schimbau produsul. Până la scandal nu am ajuns”.
În fiecare an, la data de 15 martie, este marcată ziua protecției consumatorului. Obiectivul acesteia este aducerea la cunoștință despre importanța cunoașterii și protejării drepturilor consumatorilor.
Comentariile sunt închise