Podul de 71 milioane lei, dat în exploatare: Construcția a durat 5 ani

Prim-ministra Natalia Gavrilița a participat la deschiderea circulației pe noul pod rutier de pe șoseaua Balcani, la kilometrul 95-96 al autostrăzii M1.

0

Podul a lărgit cu 2 benzi de circulație porțiunea de centură a Chișinăului și fluidizează traficul din zonă, transmite Mold-street.com.

În contextul dat costul lucrărilor a fost de circa 71 milioane de lei, bani alocați din Fondul Rutier al Republicii Moldova, iar antreprenor fiind compania Badprim SRL.

mai mult decât atât podul peste râul Bîc și calea ferată are o lungime de 60 de metri și va reduce timpul de călătorie pentru șoferi, mai ales pentru cei care fac naveta din localitățile Ghidighici, Vatra, Grătiești și alte suburbii, se arată într-un comunicat al Guvernului.

Menționăm că, construcția podului a început în 2016 și urma să fie finalizată în vara anului 2020, dar acest lucru nu s-a întâmplat.

Tergiversarea a fost din varii motive, inclusiv din cauza creșterii de circa două ori a costurilor, ca urmare a revizuirii unor lucrări.

Un rol important în accelerarea lucrărilor la acest obiect de infrastructură l-a avut noua administrație a ASD și viceprim-ministrul Andrei Spînu care au ținut la control proiectul din prima zi a noului Guvern. Ne-am asigurat că responsabilii de implementarea proiectului și autoritățile colaborează pentru a finaliza lucrările cu responsabilitate și cât mai rapid. Pe mai multe șantiere veșnice, moștenite de la guvernările precedente, se atestă o înviorare și cred că în primăvară lichidăm restanțele și pornim șantiere noi”, a declarat prim-ministra Natalia Gavrilița la deschiderea podului.

Deschiderea podului face parte dintr-un proiect mai amplu, care prevede lărgirea porțiunii de centură M1 Pruncul-Cricova la patru benzi, construcția unei intersecții denivelate cu strada Petricani, construcția unor benzi de virare la stânga sub podul inaugurat azi, pentru a separa fluxurile de transport.

Construcția podului peste râul Bîc și a pasajului peste calea ferată este un proiect complex, strategic important pentru infrastructura Republicii Moldova.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Acceptă Află mai multe

Hide picture