Participanții dezbaterilor cu genericul: „Calitatea serviciilor publice în municipiul Bălți”, au elaborat o listă a serviciilor, care în opinia lor necesită maximă atenție. Astfel, potrivit bălțenilor, în raitingul celor mai problematice servicii pot fi incluse:
Serviciul public de salubrizare
Serviciu de transport public
Serviciul public de aprovizionare cu apă
Serviciu public de administrare a piețelor
Serviciul public de deservire a spațiului locativ
Serviciu public de canalizare
Mai mult, oamenii au avut ocazia să transmită administrației publice locale diverse propuneri și idei referitor la îmbunătățirea calității serviciilor selectate. Aceștia au lucrat în grup, elaborînd cîte o listă de idei pentru fiecare serviciu public în parte.
În funcție de serviciu, pot fi evidențiate următoarele propuneri: reînoirea rețelelor de canalizare, modernizarea instalațiilor de epurare, filtrarea apelor uzate pentru a fi folosite ca apă tehnică, motivarea populației spre selectarea deșeurilor, transformarea deșeurilor în energie, orar stabil pentru transportul public, dezinfectarea regulată a unităților de transport, precum și crearea unor mici companii private specializate în deservirea spațiului locativ pentru a fi creată concurența.
Moderatoarea Veronica Savin, spune că acest exercițiu este o primă experiență de la care așteaptă un rezultat pozitiv.
Comentariile sunt închise