Starea de urgență a fost prelungită. Care sunt noile restricții ?

Guvernul intenționează să atingă până la 1 decembrie un nivel de vaccinare de 95% pentru angajații din mai multe domenii de activitate

0

Starea de urgență a fost prelungită pentru încă 30 de zile. Decizia dată aparține Comisiei  Naționalăe Speciale de Sănătate Publică . Prevederea  este aplicată la nivel național până la 30 noiembrie 2021 (inclusiv).

Menționăm faptul că conform Hotărârii nr. 64 din 26 octombrie 2021, care a fost publicată pe 28 octombrie, membrii CNESP, au decis să interzică organizarea nunților, botezurilor, dar și desfășurarea altor evenimente la care ar urma să participe mai multe persone. Motivul instaurării acestor decizii  fiind  numărului mare de persoane infectate cu noul coronavirus.

”Organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese de pomenire, mese festive) va fi permisă cu participarea a cel mult 50 de persoane în spații interioare sau a 100 de persoane în spații exterioare, cu asigurarea în spațiul de deservire a unei suprafețe de cel puțin 2 m2 pentru fiecare vizitator/client, cu obligația ca aceștia să prezinte certificatul COVID-19”, se arată în Hotărâre.

Astfel, din 8 noiembrie 2021, pct. 4.5 din anexa nr. 2 la Hotărârea Comisiei Naționale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 62 din 22 septembrie 2021 va avea următorul cuprins:

„4.5. Se sistează organizarea și desfășurarea de evenimente private cum ar fi (nunți, botezuri, mese de pomenire, mese festive).

Totodată guvernul intenționează să atingă până la 1 decembrie un nivel de vaccinare de 95% pentru angajații din mai multe domenii de activitate. Acestea sunt următoarele categorii de angajați obișnuiți, a căror interacțiune cu cetățenii prezintă un grad ridicat de risc de infectare:

− personalul instituțiilor medico-sanitare publice și private, al instituțiilor sociomedicale și al instituțiilor de reabilitare/recuperare/balneosanatoriale;

− personalul centrelor de plasament pentru copii;

− personalul centrelor de plasament pentru vârstnici;

− personalul din unitățile poștale care interacționează permanent cu clienții;

− personalul din unitățile bancare care interacționează zilnic cu clienții;

− angajații structurilor subordonate ale Ministerului Afacerilor Interne și totodată ai Serviciului Vamal;

− angajații autorităților publice centrale și locale, precum și toți cei care, prin natura activităților sale, interacționează nemijlocit cu cetățenii;

− angajații Agenției Servicii Publice care interacționează încontinuu cu clienții;

− șoferii/transportatorii de pasageri auto/avia/feroviar și taxatorii;

− angajații care sunt din domeniul HoReCa.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Acceptă Află mai multe